14 september 2022

De integratie van Microsoft Teams in een telefonieoplossing: wat houdt dat precies in?

Vincent Desmarets, Product Manager B2B bij Orange Belgium: “Dankzij die integratie kan je met Microsoft Teams, dé hub voor teamwerk in Microsoft 365, ook extern bellen. Dat betekent dat je rechtstreeks vanuit de tool naar alle vaste en mobiele nummers kan bellen. In diezelfde Teams-omgeving kan je ook externe oproepen ontvangen. Je hoeft dus Teams niet meer te verlaten om te telefoneren.

Daarnaast blijven alle vertrouwde functies van jouw huidige telefoniesysteem bestaan, of dat zich nu ter plekke bij jou, virtueel of in de cloud bevindt. Denk bijvoorbeeld aan het overnemen en doorschakelen van oproepen – ook naar belgroepen – en aan het gebruik van voicemail en automatische assistenten.

Verder blijft Teams uiteraard de vertrouwde oplossing voor videobellen. Met de modus ‘Together’ – gebaseerd op AI-segmentatietechnologie – voelt het daarbij meer dan ooit alsof de deelnemers zich in dezelfde ruimte bevinden. Dat laat toe om ook non-verbale communicatie beter op te pikken.”

Wat zijn de grootste voordelen van zo’n telefonie-integratie in Teams?

Vincent Desmarets: “De meeste ondernemingen beschikten al over een telefooncentrale, al dan niet virtueel of in de cloud. En sinds we door de coronapandemie noodgedwongen op thuis- en telewerk zijn overgeschakeld, is ook Microsoft Teams goed ingeburgerd. De tijdwinst die we kunnen boeken door beide communicatieplatformen met elkaar te verbinden, ligt voor de hand. Al was het maar omdat we niet langer naar een ander toestel of toepassing moeten grijpen om te bellen en gewoon binnen onze vertrouwde Microsoft-omgeving kunnen blijven werken. Die vertrouwde omgeving garandeert bovendien een hoge adoptiegraad voor nieuwe telefoniemogelijkheden. En de integratie van verschillende communicatietools in één oplossing zorgt natuurlijk ook voor een efficiëntere samenwerking met onze collega’s.”

Wat zijn de belangrijkste troeven van het aanbod?

Vincent Desmarets: “Eerst en vooral bieden wij oplossingen aan in verschillende configuraties of implementaties: van een volledige cloudbenadering tot een hybride opstelling waarbij we direct integreren met de bestaande telefonie-infrastructuur. Wij lichten die bestaande infrastructuur vooraf steeds door. Zo houden we optimaal rekening met de specifieke behoeften van bedrijven en begeleiden we hen gericht naar de juiste oplossing. Naast de eigenlijke implementatie en configuratie van de gekozen oplossing, bieden we ook advies, ondersteuning en changemanagement.

Een tweede troef is dat wij de telefoniedienst in Microsoft Teams kunnen verrijken met allerlei extra functionaliteiten uit onze cloudoplossing. Tot slot, en zeker niet onbelangrijk, bieden wij een schaalbare oplossing die kan meegroeien met het bedrijf. Het tarief is eenvoudig en gebaseerd op het aantal gebruikers.”

Wij bieden een schaalbare oplossing aan die dankzij verschillende configuraties volledig kan aangepast worden aan de noden van elk bedrijf.

Vincent Desmarets, Product Manager B2B bij Orange Belgium

Neem contact met ons op

+32 11 29 99 99

hello [at] bkm.beclass="icon icon--mail" target="_blank" rel="noopener external nofollow"