BKM implementeert doordachte telefonieoplossing in Gemeente Alveringem

Beste klant,

Hexacom zette het jaar 2016 in met een belangrijke aankondiging: Hexacom wordt overgenomen door BKM. De drijfveren voor het samengaan van de twee sectorgenoten waren van strategische aard. De telecom- en IT markt is de laatste jaren onderhevig aan een consolidatie, en deze trend zet zich door. Schaalvergroting is een conditio sine qua non voor verdere groei en om u als klant optimaal te kunnen blijven bedienen met nieuwe oplossingen en de gepaste technologische ondersteuning. BKM en Hexacom dekken door deze fusie de hele Belgische markt af met kantoren in Hasselt, Steenokkerzeel en Gent. 170 gespecialiseerde medewerkers bedienen samen zo’n 16.000 klanten uit diverse sectoren.

New company, rich history

Vanaf 1 april 2017 nemen we dus een nieuwe start, maar de expertise en de kwaliteit die u van ons kent, blijven. Hetzelfde sterke team van ervaren, gespecialiseerde medewerkers blijft u ondersteunen en uw vertrouwde contactpersoon blijft dezelfde. Het blijft onze topprioriteit om u kwalitatieve oplossingen aan te bieden die perfect beantwoorden aan uw ICT behoeften.

Met vriendelijke groeten,

Bart Soetaers
Managing Director BKM-Hexacom

Gemeente Alveringem

BKM implementeert doordachte telefonieoplossing in Gemeente Alveringem

Binnen de diensten van gemeente Alveringem was er nood aan een nieuwe infrastructuur. Het toenmalige analoge systeem was totaal voorbijgestreefd en voldeed niet langer aan de eisen die het gemeentebestuur stelde. 

We spraken met Wouter Accou, Algemeen Directeur bij Gemeente Alveringem:"Ons systeem was duidelijk toe aan vervanging. We werkten nog steeds met een analoge centrale, wat uiteraard allesbehalve dynamisch was. Zelf iets programmeren was geen mogelijkheid, we zaten niet wie er belde of zelfs of de inkomende oproep afkomstig was van een buiten- of binnenlijn. Met andere woorden: verandering was meer dan noodzakelijk."

“De samenwerking met BKM was een logische volgende stap”, gaat Wouter Accou verder. “Nog voor de implementatie van de nieuwe telefooncentrale, was de gemeente reeds een samenwerking gestart met het OCMW om diverse ICT-projecten uit te werken. Het OCMW werkte al jarenlang succesvol samen – zowel op het vlak van telefonie als op het vlak van noodoproepsystemen – wat onmiddellijk resulteerde in het logische gevolg om ook voor de nieuwe telefooncentrale de handen in elkaar te slaan. BKM zag ook onmiddellijk de meerwaarde hiervan in en beschouwde het project niet als een afzonderlijke opstelling, maar wel als een verdere uitbreiding op een bestaand systeem. Iets wat de optimalisatie van de telefonie alleen maar ten goede kwam.”

Lagere telecomfacturen

“Het streven naar uniformiteit binnen de drie sites – WZC ’t Hoge, het gemeentehuis en het OCMW – was voor ons een must. Een doordachte telefonieoplossing heeft hier zeker een steentje aan bijgedragen. Zo kunnen we nu vanop elke site intern bellen naar elkaar en hoeven we geen buitenlijnen meer te gebruiken, wat uiteraard de maandelijkse telecomfactuur doet dalen. Daarnaast heeft dit ook gezorgd dat de afstand tussen de collega’s kleiner wordt. We werken nauwer en intenser samen. Iets wat ik niet onmiddellijk had verwacht, maar wat uiteraard een zeer positief gevolg is.”

“Een andere uitdaging was het beheer van het volledige systeem. In eerste instantie wordt de centrale volledig beheerd en geprogrammeerd door BKM, maar daarnaast wilden we toch ook zelf kleine wijzigingen kunnen aanbrengen. Zelf optreden wanneer nodig, is voor ons heel praktisch. Dankzij de nodige opleidingen, slagen we erin het beheer voor een deel over te nemen.”

Een grote meerwaarde van het systeem is dat we telkens verder kunnen bouwen naargelang de noden zich aandienen. Zo maken we op dit moment nog geen gebruik van Unified Communications, maar we zijn wel van plan om naar de toekomst toe deze piste te bekijken voor een aantal keypersonen binnen Gemeente Alveringem." 

Eenvoudige communicatielijnen

“Gedurende het ganse proces heb ik het gevoel dat we elkaar snel gevonden hebben. Het grote voordeel van de samenwerking is dat iedereen klare taal spreekt. Als er tijdens de installatie al eens een hapering was, bleek BKM heel aanspreekbaar te zijn. Mensen spreken mensen, waardoor we heel snel tot een goede overeenkomst kwamen. Eenvoudige communicatielijnen en korte aanspreekpunten zijn voor ons belangrijke elementen in een samenwerking. BKM doet zijn best om ook na de installatie het contact met de klant te behouden. Enkele keren per jaar komt er iemand langs om te polsen hoe alles verloopt en om eventuele nieuwe features uit de doeken te doen. En net dat klantencontact is voor ons essentieel in de samenwerking.”

 

Gemeente Alveringem

BLIJF OP DE HOOGTE

Wij houden onze klanten up-to-date met de BKM Update.

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF